Hosted VoIP

Wanneer je je aan het oriënteren bent op een nieuwe zakelijke telefonie oplossing dan klinkt Hosted VoIP waarschijnlijk niet onbekend. Hosted VoIP is bellen via de cloud. Om dat mogelijk te maken heb je alleen een internet verbinding nodig.

Hosted VoIP telefonie vanuit de cloud

Je hebt dus een internetverbinding nodig. Dat komt omdat je, net als bij werken in de cloud, alleen internet gebruikt. Je telefooncentrale staat in de cloud en telefoongesprekken worden vertaald naar data. Bij de ontvanger wordt deze data vervolgens weer omgezet naar analoog zodat deze ‘gewoon’ audio binnen krijgt. 

Om Hosted VoIP in eerste instantie te implementeren heb je een aantal dingen nodig, namelijk;

 Een VoIP account
 Een VoIP toestel
 Een telefoonnummer
 Een internetverbinding

Grote kans dat je al beschikt over een telefoonnummer en een internetverbinding. Daarmee ben je al 50% op weg. Het aanschaffen van een VoIP account en een VoIP toestel kan via IT Synergy. Wij hebben jaren ervaring in het beheren van VoIP omgevingen voor allerlei soorten ondernemingen. Groot en klein. 

We ondersteunen in het beheer achter de schermen en bij de inrichting van het netwerk. VoIP biedt namelijk oneindig veel mogelijkheden als het gaat om gebruik. Zo kun je gebruik maken van keuzemenu’s, wachtmuziek, wachtrijen, doorschakelen, hotdesking, conferentieruimtes, receptioniste modules en nog veel meer. 

Misschien wel het belangrijkste voordeel van VoIP is de flexibiliteit die het met zich meebrengt. Je bent niet meer plaatsgebonden aan je telefoonnummer. VoIP kan werkelijk overal gebruikt worden. Thuis werken heeft geen invloed meer op bereikbaarheid. Je vaste nummer kan daar ook binnen komen. Net als op je mobiel. 

hosted voip mobiel

Voordelig

VoIP is in veel gevallen goedkoper dan traditionele telefonie​.

Schaalbaar

Het op- en afschalen van gebruikers kan maandelijks.

Nummerbehoud

Je kan gewoon je eigen nummer behouden, maar ook nieuwe toevoegen!

Bellen via een hosted VoIP telefooncentrale

Om het wat makkelijker te maken hebben we in een overzicht gezet hoe bellen via een hosted VoIP centrale werkt. 

Stap 1: Je neemt de telefoon op, er wordt een signaal naar de VoIP gateway gestuurd.

Stap 2: De gateway ontvangt het signaal en stuurt vervolgens een beltoon.

Stap 3: Je toetst het telefoonnummer in dat je wilt bellen. Dit nummer wordt tijdelijk in de VoIP gateway opgeslagen.

Stap 4: In de gateway wordt het nummer gecontroleerd.

Stap 5: De gateway vertaalt het nummer dat gebeld wordt naar het IP-adres van het ander apparaat. Dit is de IP Host. 

Stap 6: Er is nu een sessie tussen de VoIP gateway en de IP Host. Vanaf beide kanten kan er nu data verstuurd worden. Deze data wordt vervolgens vertaald naar analoog en vice versa. 

Stap 7: Het gesprek is een constante stroom van data.

Stap 8: Wanneer je ophangt wordt de lijn tussen VoIP gateway en IP host verbroken. De sessie is beëindigd.

VRAGEN OVER HOSTED VOIP?

Onze specialisten staan direct voor je klaar. We zijn altijd te bereiken via 010 30 31 999 of stuur een berichtje naar info@itsynergy.nl

Weet je al waar je naar opzoek bent? Via een offerte aanvraag kun je ons je IT-behoefte laten weten. Wij nemen snel contact op met een passend aanbod.

Ben je er nog niet helemaal over uit? Plan dan direct een brainstormsessie in met een van onze specialisten. Zij praten over niets liever dan IT. 

Scroll naar top
Neem vrijblijvend contact op

Of neem direct contact op met 010 30 31 999