Tahier Akbarkhan

Tahier is servicedesk manager. Hij bewaakt de openstaande tickets en stuurt collega’s op de servicedesk aan waar nodig.

Koffie? Nee doe maar thee!

Tahier zijn werkweek

Naast zijn werkzaamheden als servicedesk manager kan je Tahier ook aan de lijn krijgen op de eerste- en tweedelijns servicedesk. Daar staat hij klanten te woord en lost hij vaak de iets meer complexe IT-problemen op.

Buiten het schakelen op ad hoc IT-problemen vult Tahier zijn week met IT-projecten voor onze klanten. Onlangs heeft hij nog zo’n 300 gebruikers overgezet naar een RDS-omgeving waardoor werknemers vanaf heden met een nieuw profiel kunnen inloggen in de online werkomgeving.

Tijdens zo’n IT-project heeft Tahier extra oog voor veiligheid. Hij laat dan ook geen kans onbenut om extra beveiligingen methodes, zoals DUO en 2FA, toe te voegen aan online werkomgevingen.

Tahier in het weekend

Tahier is een echte Rotterdammer. In het weekend kijkt hij dus sowieso naar Feyenoord, thuis op de bank maar soms brengt hij een bezoekje aan de Kuip.

Een bezoekje aan Feyenoord is natuurlijk niet echt weekend vullend (in de meeste gevallen). Dus daarnaast heeft Tahier ook nog een aantal andere hobby’s. Hij is onder andere zanger en wordt regelmatig uitgenodigd om op verschillende soorten bijeenkomsten zijn stem te laten horen.

Om toch de connectie met IT te houden blijft hij graag up-to-date over de nieuwste technologische ontwikkelingen. Momenteel verdiept hij zich in streamen.