Support

010 – 30 31 999 support@itsynergy.nl

Sales

010 – 30 31 930 sales@itsynergy.nl

ICT Waarborg gecertificeerd

Grootste ICT community partner

voip toestel nummer
Brent van Mastrigt

Brent van Mastrigt

Meldteksten PBX server aanpassen

In dit artikel:
    Add a header to begin generating the table of contents

    Hoe pas ik meldteksten aan (indien er een inspreekmenu aanwezig is)

    Bel naar 987, hier zal worden gevraagd om het afspelen of inspreken van een meldtekst.
    Kies 1 voor het afspelen van een meldtekst.
    Kies 2 voor het inspreken van een meldtekst.
    Nadat er een keuze is gemaakt zal er worden gevraagd om een meldtekstnummer. De meldtekstnummers kan je vinden onder ‘Services -> Custom Sounds’.

    Indien er voor 1 is gekozen, zal na het afspelen van een meldtekst het hoofdmenu van de inspreekservice te horen zijn.
    Indien er voor 2 is gekozen, zal als eerst de huidige meldtekst te horen zijn, hierna zal een tekst vanuit de centrale te horen zijn waarin wordt uitgelegd hoe de tekst dient te worden ingesproken.
    Nadat de tekst is ingesproken zal er worden gevraagd om de tekst nogmaals te beluisteren, opnieuw in te spreken of op te slaan.
    Indien er voor opslaan wordt gekozen zal het hoofdmenu van de inspreekservice te horen zijn.

    Hoe pas ik meldteksten aan (indien er *geen* inspreekmenu aanwezig is)

    Log in op de VPBX.
    Navigeer naar ‘Services -> Custom Sounds’.
    Indien een meldtekst is ingesproken op onze inspreekservice, of vanuit de klant een mail is gestuurd met audio bijlage, kun je op het desbetreffende geluidsbestand dubbelklikken.
    Hierna krijg je het volgende scherm te zien:

    Druk op ‘Upload sound’, hierna krijg je het volgende scherm te zien:

    Zoek het geluidsbestand en upload deze.
    Bevestig met ‘Ok’.

    Indien de klant via een toestel van de klant een meldtekst dient in te spreken, dien je naar ‘Services -> Custom Sounds’ te gaan.
    Dubbelklik op het geluidsbestand welke opnieuw ingesproken dient te worden:

    Klik op ‘Record’, het volgende scherm wordt getoond:

    Klant dient vanaf een toestel (welke is aangemeld op de PBX) te bellen naar *77. 
    Hierna klinkt een pieptoon, na de pieptoon kan de nieuwe meldtekst ingesproken worden.
    Na het inspreken dient de klant af te sluiten met een hekje (als de hoorn op de haak wordt gelegd, hoor je dat in het geluidsbestand).
    Als de klant *99 belt, wordt de nieuw ingesproken meldtekst afgespeeld.
    Indien de tekst juist is, bevestig in bovenstaand venster met ‘Ok’.

    Vragen aan onze specialist?

    Brent van Mastrigt

    Brent van Mastrigt

    Brent is één van de 40 experts bij IT Synergy. Het liefst helpt hij klanten online vindbaar te maken, door het schrijven van teksten en het creëren van video's.

    Andere bekeken ook

    IT Synergy © All rights reserved 2020

    ICT Bedrijf beoordelingen en ervaringen

    itsynergy.nl 9.8 uit 10 gebaseerd op 15 reviews

    Scroll naar top