Support

010 – 30 31 999 support@itsynergy.nl

Sales

010 – 30 31 930 sales@itsynergy.nl

ICT Waarborg gecertificeerd

Grootste ICT community partner

Joshua Bolk

Joshua Bolk

E-mail handtekening instellen in Microsoft Outlook

In dit artikel:
    Add a header to begin generating the table of contents

    Als je via Outlook een e-mail verzendt, sluit je deze vaak af met een vriendelijke groet gevolgd door de afzender, daarnaast is het gebruikelijk om je telefoonnummer, bedrijfsnaam en andere gegevens neer te zetten. Het kost veel moeite om dit iedere keer opnieuw te moeten uittypen. Om die reden kun je in Outlook één of meerdere handtekeningen instellen. Hoe dat werkt lees je in dit artikel of kan je bekijken in de video.

    Handtekening instellen

    Een Outlook handtekening kan tekst, een logo of een afbeelding bevatten. Je kunt Outlook zo instellen dat er bij elke uitgaande e-mail een handtekening wordt toegevoegd maar je kunt het ook per bericht zelf toevoegen.

    De stappen voor het maken van een handtekening gaan als volgt:

    1. Open een nieuw e-mailbericht.
    2. Selecteer in het tabblad ‘Bericht’ de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’.
    3. Er opent nu een venster. Klik op ‘Nieuw’ en geef de handtekening een naam.
    4. Je kunt nu in het grote veld onderin het venster een standaard handtekening maken. Wanneer je dit hebt gedaan, klik je op ‘Opslaan’.
    5. Rechtsboven in het venster kun je kiezen voor welk e-mailadres je deze handtekening wilt gebruiken. Hieronder kun je ook kiezen voor welk type berichten de handtekening automatisch toegevoegd moet worden.
    6. Klik op ‘OK’. Je handtekening is nu aangemaakt, gefeliciteerd! Deze wordt nu automatisch toegevoegd in de berichten die jij hebt ingesteld.
    Outlook handtekening
    Outlook handtekening

    Handtekening handmatig toevoegen

    Je kunt een gekozen handtekening ook zelf toevoegen aan individuele e-mails.

    1. Om dit te doen, klik je op ‘Nieuwe E-mail’.
    2. Klik vervolgens op het tabblad ‘Bericht’ op de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’
    3. De handtekening is nu toegevoegd aan je e-mail!

    Afbeelding toevoegen aan handtekening

    Als je een afbeelding wilt toe voegen aan je handtekening, volg dan de volgende instructies:

    1. Open een nieuw e-mailbericht.
    2. Selecteer in het tabblad ‘Bericht’ de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’.
    3. Selecteer de handtekening waaraan je de afbeelding wilt toevoegen.
    4. Klik in de werkbalk ‘Handtekening bewerken’ op het icoontje rechts van ‘Visitekaartje’.
    5. Selecteer de afbeelding die je wilt toevoegen.
    6. De afbeelding is nu toegevoegd aan je handtekening!

    Vragen aan onze specialist?

    Joshua Bolk

    Joshua Bolk

    Joshua is één van de 40 experts bij IT Synergy. Het liefst helpt hij klanten online vindbaar te maken, door het schrijven van teksten en ontwikkelen van websites. Zo nu en dan houdt hij er ook van om nieuwe applicaties op de proef te stellen.

    Andere bekeken ook

    IT Synergy © All rights reserved 2020

    ICT Bedrijf beoordelingen en ervaringen

    itsynergy.nl 9.8 uit 10 gebaseerd op 15 reviews

    Scroll naar top