Groeien met Seepje door een goede IT Strategie

In deze klantcase lees je alles over één van onze klanten; Seepje! Een bedrijf dat zeep en schoonmaakmiddelen maakt van natuurlijke ingrediënten en zo zorgt voor een schone toekomst. Hoe wij hen ondersteunen? Dat lees je in deze klantcase. Download ‘m nu! 

Vul hier je gegevens in

En ontvang het hele verhaal in een handige PDF

Over Seepje

Seepje is een duurzaam wasbedrijf dat zich ondertussen heeft uitgebreid in Nederland én Europa met haar natuurlijke zeep, douchegels en schoonmaakmiddelen. Zelf zeggen ze dan ook mooi op hun website: “We willen zoveel mogelijk impact maken met onze Seepjes, voor jouw was- en poetsplezier én voor ‘n mooiere en schonere wereld”. In 2022 zijn er maar liefst 1.848.874 Seepje producten verkocht en dit wordt ieder jaar meer. De ambitie van Seepje om groter te worden wordt groeit met de dag en daarom heeft ze ook behoefte aan professionalisering. 

User hand opsteken emoji
30 FTE
bubbels emoji
Productie van zeep en schoonmaakmiddelen
Handdruk emoji
De online werkplek
Partypopper emoji
Klant sinds 2022
Wat we doen

“Als er iemand van IT Synergy langskomt op locatie, is het ook gewoon gezellig”

Sinds de zomer van 2022 ondersteunen we Seepje met onze online werkplek met een veilige werkomgeving in de cloud. Daarnaast tackelden we een aantal specifieke problemen om de dagelijkse gang van zaken te verbeteren, zoals security, productiviteit, IT support en het automatiseren van processen.

De ICT uitdaging

“We kunnen meteen bellen of mailen naar IT Synergy en zo worden onze problemen snel en vriendelijk opgelost”

Voorheen werkte Seepje met Google Drive. Dit werkte aanvankelijk goed, maar met een sterke groeiambitie kwam er steeds meer vraag naar een uitgebreidere set aan productiviteitsapps. 

Daarnaast was goed offline samenwerken ook iets wat miste. Er moesten constant nieuwe versies worden aangemaakt van documenten die gedeeld worden in Slack of op de mail. Ook waren er wifiproblemen die opgelost moesten worden.

De oplossing

“De onboarding verliep heel snel en soepel” 

Door van Google naar Microsoft over te stappen, werd de productiviteit binnen Seepje verhoogd. Hierdoor verliep de online samenwerking stukken beter. Ook staan onze IT Synergy collega’s altijd klaar om vragen te beantwoorden over deze overgang.

Hiernaast zijn verschillende processen geautomatiseerd, werkt nu iedereen binnen Seepje met een standaard type laptop en wordt er nagedacht over duurzame keuzes en kostenbesparing. Ook zijn er maatregelen genomen om de beveiliging beter te laten verlopen. Door het maken van een heatmap hebben we gemeten hoe we de access points konden ophangen voor het beste wifi-signaal. 

Meer weten?
We vertellen je graag meer!
Toekomstplannen

“We hebben een echte partnership op basis van vertrouwen en eerlijke feedback”

Er komt vanaf 2024 een vast aanspreekpunt voor ICT bij Seepje. Daarmee gaan we de strategie verder uitstippelen voor de komende tijd. De focus zal liggen op het verder uitbreiden van securitymaatregelen en trainingen over Microsoft 365, voor nog beter gebruik van alle tools.

Download de klantcase als PDF en ontvang 'm direct in je mailbox
Dit is de online werkplek van Seepje
Feest emoji

Support (onsite en offsite), beheer, strategie en consultancy

Tandwiel emoji

Microsoft 365, devices en cloud & Infra

Beveiliging emoji

24/7 monitoring, endpoint protectie en wachtwoord policy's

Laat hier je nummer achter
We bellen je zo snel mogelijk terug!
Laat een bericht achter!
We beantwoorden je vraag binnen 1 werkdag
Plan vrijblijvend een afspraak in
en kom in contact met Koen