• Home
  • Blog
  • Welkom bij IT Synergy: Het onboarding project

Welkom bij IT Synergy: Het onboarding project

Wanneer jullie overstappen naar IT Synergy, gaan we jouw ICT omgeving opnieuw inrichten. Voordat we onze reguliere support kunnen leveren, is het belangrijk dat we jullie werkomgeving overzetten naar onze IT Synergy-standaard. Hiervoor zal er intern een projectenteam opgestart worden, bestaande uit verschillende experts. Deze overgang noemen wij het onboarding project.

Ons onboarding project is opgedeeld in verschillende fases. Vaak merk jij hier als gebruiker bijna niks van, maar we vinden het toch belangrijk dat je weet wat wij op de achtergrond uitvoeren.

Zo ziet het traject eruit

  • INVENTARISEREN

    Op dit moment maak je al gebruik van een ICT omgeving. Je hebt waarschijnlijk een laptop of PC. Er zijn printers op kantoor en je telefoon maakt verbinding met de bedrijfs-WiFi. Om een goede overdracht te realiseren, inventariseren wij eerst alle apparaten binnen de huidige ICT omgeving. Zo weten we precies met welke technieken en apparaten we rekening moeten houden tijdens het opstellen van ons plan van aanpak.

  • OPSTELLEN PLAN VAN AANPAK

    Het plan van aanpak (PVA) is als het ware de rode draad binnen het onboarding project. Dit PVA geeft het projectenteam sturing op werkzaamheden en deadlines en het geeft ook informatie die is voortgekomen uit de inventarisatie. Zo zijn alle betrokkenen op de hoogte van de laatste bevindingen.

    NETWERK (+WIFI)
    Binnen het plan van aanpak wordt er extra aandacht besteed om het netwerk (en de WiFi!) een goede basis te geven. Een strak ingericht netwerk maakt alle aankomende werkzaamheden namelijk een stuk makkelijker.

    RISICOANALYSE
    Ons PVA bevat een uitgebreide risicoanalyse. Denk hierbij aan verjaarde hardware zoals PC’s, maar ook aan zwakke security protocollen en niet geüpdatete software. We brengen de volledige omgeving in kaart en nemen dit mee in ons project.

  • VOORBEREIDEN MIGRATIE

    Wanneer het volledige PVA is opgesteld en goedgekeurd door de verschillende stakeholders, is het tijd voor de uitvoering. Het overzetten van een gebruiker naar een andere omgeving noem je in ICT jargon 'migreren'. Voordat je dit kunt doen, is het zaak om de nieuwe omgeving volledig in te richten. De gebruiker komt dan als het ware in een warm bad terecht.

    AANVRAGEN JUISTE NETWERK
    Mocht het nodig zijn, dan zorgen wij voor de juiste netwerkverbinding binnen het pand. Denk hierbij aan het aanleggen van bijvoorbeeld glasvezel.

    MICROSOFT 365 TENANT
    We bouwen de Microsoft 365 tenant op. Dit is de ‘cloud omgeving’ van een bedrijf. Hier staan alle gebruikers geregistreerd, komen de mailboxen in te hangen en worden alle Microsoft 365 applicaties.

    APPLICATIES EN ERP TESTEN
    We testen alle applicaties en ERP-systemen die jij als gebruiker nodig hebt. Op deze manier zijn we er zeker van, dat wanneer we jou overzetten, alles vanaf moment één goed werkt.

    SECURITY
    We bereiden alle security maatregelen voor jullie omgeving zorgvuldig voor. Proactieve opsporing van bedreigingen, een streng update- en patchbeleid en een samenstelling van de juiste technieken zorgen ervoor dat ongewenste gasten ook écht buiten de de deur blijven.

  • UITVOEREN MIGRATIE

    Het is tijd om jouw huidige omgeving te verplaatsen naar de nieuwe ICT omgeving. We zetten alles zorgvuldig voor je over, zoals bestanden, e-mails, contactgegevens en andere belangrijke zaken.

  • NAZORG

    Een migratie is in veel gevallen een groot en ingewikkeld traject. Om de onboarding goed af te sluiten, staat ons projectenteam paraat om kleine probleempjes goed af te wikkelen.

  • ADOPTIE

    Het kan zo zijn dat de nieuwe omgeving anders is dan wat je gewend bent. Je werkt nu in de cloud volgens Microsoft 365 en niet meer lokaal. Om jou als gebruiker thuis te laten voelen in de cloud, verzorgen wij verschillende adoptie trainingen. Zo leer jij de technieken om het meeste uit Microsoft 365 te halen.

  • AFRONDING EN OVERDRACHT

    Hèhè. De onboarding is afgerond. Het projectenteam draagt de omgeving over naar onze supportafdeling. Team support draagt nu de zorg voor een werkende en fijne ICT omgeving. Je kunt ze bereiken via 010 – 30 31 999, support@it-synergy.nl of via ons klantenportaal.

Klik hier om direct naar ons klantenportaal te gaan. 

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, dan zij wij altijd bereikbaar om je probleem op te lossen of je vraag te beantwoorden!

Lees meer over

Securitybeheer

Securitybeheer van IT Synergy voor zorgeloos gebruik van jouw ICT omgeving.

Back-up beheer

Zodat jouw gegevens nooit verloren gaan.

IT BEHEER

All-in IT beheer voor jouw omgeving en online werkplek.

Vraag het onze specialisten!
we nemen zo snel mogelijk contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Steven Hakkesteegt
Steven Hakkesteegt

Over IT Synergy

Your way to the cloud

Van IT beheer tot IT support en van het inrichten van duizenden werkplekken tot online telefonie. Wij regelen het. Altijd met een glimlach, altijd bereikbaar en zonder verrassingen.

Scroll naar boven
Voordat je gaat...

We hopen dat je wat hebt gehad aan dit artikel! Waarschijnlijk ben je met een vraag hier terecht gekomen, maar hoe handig is het nu als je al deze tips en tricks over Microsoft 365, gewoon in je mailbox krijgt? Zo voorkom je vragen en kan jij de blitz maken bij je collega’s!

Vul hier je e-mail adres in en blijf altijd op de hoogte van de laatste Microsoft tips en handige tricks!

Excuses, we ervaren storing

Microsoft
Op dit moment ervaart Microsoft een storing. Het kan voorkomen dat inloggen in de online omgeving daarom niet lukt. We werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Telefonie
Een storing op het telefonie platform zorgt ervoor dat wij geen inkomende telefoontjes aan kunnen nemen. Voor support kun je ons mailen op: support@itsynergy.nl