Als je via Outlook een e-mail verzendt, sluit je deze vaak af met een groet, gevolgd door jouw naam. Als je bij een bedrijf werkt en mails vanuit jouw organisatie stuurt, is het daarnaast ook gebruikelijk om je telefoonnummer, bedrijfsnaam en andere belangrijke gegevens neer te zetten. Als je dit iedere keer opnieuw moet doen, is dit natuurlijk onbegonnen werk. Gelukkig kun je in Outlook één of meerdere handtekeningen instellen. Zo kun je altijd een gepaste handtekening toevoegen onder jouw mails!
Meer weten over een e-mail intrekken in Microsoft Outlook? Lees hier!
Handtekening instellen
Een Outlook handtekening kan tekst, een logo of een afbeelding bevatten. Je kunt Outlook zo instellen, dat er bij elke uitgaande e-mail automatisch een handtekening wordt toegevoegd. Ook kun je een handtekening handmatig toevoegen aan jouw mailtje. Zo kun je makkelijk switchen tussen verschillende handtekeningen.
Lees hieronder de stappen voor het instellen van jouw handtekening:
- Open een nieuw e-mailbericht
- Selecteer in het tabblad ‘Bericht’ de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’. Er opent nu een venster. Klik op ‘Nieuw’ en geef de handtekening een naam (titel)
- Je kunt nu in het onderste grote veld een standaard handtekening maken, door in te typen wat er in de handtekening moet staan. Wanneer je dit hebt gedaan, klik je op ‘Opslaan’
- Rechts bovenin het venster kun je kiezen voor welk e-mailadres je deze handtekening wilt gebruiken. Hieronder kun je ook kiezen voor welk type berichten de handtekening automatisch toegevoegd moet worden
- Klik op ‘OK’. Je handtekening is nu aangemaakt. Deze wordt nu automatisch toegevoegd aan de berichten waar jij de handtekening voor hebt ingesteld
Handtekening handmatig toevoegen
Je kunt een gekozen handtekening zelf toevoegen aan individuele e-mails. Lees hieronder hoe je dit kunt doen:
- Open een nieuw e-mailbericht
- Klik op het tabblad ‘Bericht’ op de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’
- Voeg de handtekening toe die jij onder deze mail wilt meesturen
Afbeelding toevoegen aan handtekening
Je kunt een afbeelding toevoegen aan je handtekening. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een afbeelding of logo van het bedrijf waar je werkt. Lees hieronder hoe je dit kunt doen:
- Open een nieuw e-mailbericht
- Selecteer in het tabblad ‘Bericht’ de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’
- Selecteer de handtekening waaraan je de afbeelding wilt toevoegen
- Klik in de werkbalk ‘Handtekening bewerken’ op het icoontje rechts van ‘Visitekaartje’
- Selecteer de afbeelding die je wilt toevoegen. De afbeelding zit nu bij je handtekening
1. Klik op Bestand > Opties > E-mail > Handtekeningen.
2. Klik op de handtekening die u wilt bewerken en breng de wijzigingen aan in het vak Handtekening bewerken.
3. Selecteer Opslaan > OK wanneer u klaar bent.
In Outlook kun je meerdere handtekeningen aanmaken. Je kunt per e-mail handmatig kiezen welke je wilt.
Je kunt instellen dat jouw handtekening standaard onder al jouw mails komt. Je kunt ook selecteren bij wat voor type mails standaard een handtekening moet komen.
Je kunt een afbeelding toevoegen aan jouw handtekening. Je kunt dit doen via ‘Handtekening bewerken’ > ‘Visitekaartje’.