E-mail handtekening instellen in Microsoft Outlook

Jessy van Buren
Jessy van Buren

8 juni 2020

Brent schrijft notities op een whiteboard

Als je via Outlook een e-mail verzendt, sluit je deze vaak af met een groet, gevolgd door jouw naam. Als je bij een bedrijf werkt en mails vanuit jouw organisatie stuurt, is het daarnaast ook gebruikelijk om je telefoonnummer, bedrijfsnaam en andere belangrijke gegevens neer te zetten. Als je dit iedere keer opnieuw moet doen, is dit natuurlijk onbegonnen werk. Gelukkig kun je in Outlook één of meerdere handtekeningen instellen. Zo kun je altijd een gepaste handtekening toevoegen onder jouw mails!

Meer weten over een e-mail intrekken in Microsoft Outlook? Lees hier!

Handtekening instellen

Een Outlook handtekening kan tekst, een logo of een afbeelding bevatten. Je kunt Outlook zo instellen, dat er bij elke uitgaande e-mail automatisch een handtekening wordt toegevoegd. Ook kun je een handtekening handmatig toevoegen aan jouw mailtje. Zo kun je makkelijk switchen tussen verschillende handtekeningen. 

Lees hieronder de stappen voor het instellen van jouw handtekening:

  • Open een nieuw e-mailbericht
  • Selecteer in het tabblad ‘Bericht’ de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’. Er opent nu een venster. Klik op ‘Nieuw’ en geef de handtekening een naam (titel)
  • Je kunt nu in het onderste grote veld een standaard handtekening maken, door in te typen wat er in de handtekening moet staan. Wanneer je dit hebt gedaan, klik je op ‘Opslaan’
  • Rechts bovenin het venster kun je kiezen voor welk e-mailadres je deze handtekening wilt gebruiken. Hieronder kun je ook kiezen voor welk type berichten de handtekening automatisch toegevoegd moet worden
  • Klik op ‘OK’. Je handtekening is nu aangemaakt. Deze wordt nu automatisch toegevoegd aan de berichten waar jij de handtekening voor hebt ingesteld
Screenshot van een e-mailvenster in Outlook
Een e-mail handtekening instellen in microsoft outlook

Handtekening handmatig toevoegen

Je kunt een gekozen handtekening zelf toevoegen aan individuele e-mails. Lees hieronder hoe je dit kunt doen:

  • Open een nieuw e-mailbericht
  • Klik op het tabblad ‘Bericht’ op de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’
  • Voeg de handtekening toe die jij onder deze mail wilt meesturen

Afbeelding toevoegen aan handtekening

Je kunt een afbeelding toevoegen aan je handtekening. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een afbeelding of logo van het bedrijf waar je werkt. Lees hieronder hoe je dit kunt doen:

  1. Open een nieuw e-mailbericht
  2. Selecteer in het tabblad ‘Bericht’ de optie ‘Handtekening’ > ‘Handtekeningen’
  3. Selecteer de handtekening waaraan je de afbeelding wilt toevoegen
  4. Klik in de werkbalk ‘Handtekening bewerken’ op het icoontje rechts van ‘Visitekaartje’
  5. Selecteer de afbeelding die je wilt toevoegen. De afbeelding zit nu bij je handtekening
Veelgestelde vragen

1. Klik op Bestand > Opties > E-mail > Handtekeningen.

2. Klik op de handtekening die u wilt bewerken en breng de wijzigingen aan in het vak Handtekening bewerken.

3. Selecteer Opslaan > OK wanneer u klaar bent.

In Outlook kun je meerdere handtekeningen aanmaken. Je kunt per e-mail handmatig kiezen welke je wilt.

 Je kunt instellen dat jouw handtekening standaard onder al jouw mails komt. Je kunt ook selecteren bij wat voor type mails standaard een handtekening moet komen. 

Je kunt een afbeelding toevoegen aan jouw handtekening. Je kunt dit doen via ‘Handtekening bewerken’ > ‘Visitekaartje’.

📑 Inhoudsopgave
Dit is misschien ook wat voor jou!
Handige blogs en trainingen
Academy emoji

Bekijk de volledige academy

In de IT Synergy Academy vind je de leukste blog artikelen, handigste handleidingen en toffe klantcases over onze diensten, Microsoft 365, VoIP telefonie en de laatste ICT trends. Allemaal gratis te bekijken of downloaden, wel zo handig!

Hoe deel je bestanden via Microsoft apps?
Rechten beheren in een Microsoft bestand
Meet IT Synergy
Direct een afspraak
Laat hier je nummer achter
We bellen je zo snel mogelijk terug!
Laat een bericht achter
We beantwoorden al je vragen!
Klantcase
Hoe HefGroep-KindeRdam
naar de cloud ging