Meldteksten PBX server aanpassen

Jessy van Buren
Jessy van Buren

2 juni 2020

Inhoudsopgave

Hoe pas ik meldteksten aan (indien er een inspreekmenu aanwezig is)

Bel naar 987, hier zal worden gevraagd om het afspelen of inspreken van een meldtekst.

Kies 1 voor het afspelen van een meldtekst.
Kies 2 voor het inspreken van een meldtekst.

Nadat er een keuze is gemaakt, wordt er gevraagd om een meldtekstnummer. De meldtekstnummers kun je vinden onder ‘Services -> Custom Sounds’.

Wanneer er voor 1 is gekozen, zal na het afspelen van een meldtekst het hoofdmenu van de inspreekservice te horen zijn.

Wanneer er voor 2 is gekozen, zal als eerst de huidige meldtekst te horen zijn. Hierna zal een tekst vanuit de centrale te horen zijn, waarin wordt uitgelegd hoe de tekst dient te worden ingesproken.

Nadat de tekst is ingesproken, wordt er gevraagd om de tekst nogmaals te beluisteren, opnieuw in te spreken of op te slaan. Indien er voor opslaan wordt gekozen, zal het hoofdmenu van de inspreekservice te horen zijn.

Hoe pas ik meldteksten aan (indien er *geen* inspreekmenu aanwezig is)

Log in op de VPBX.
Navigeer naar ‘Services -> Custom Sounds’.
Indien een meldtekst is ingesproken op onze inspreekservice, of vanuit de klant een mail is gestuurd met audio bijlage, kun je op het desbetreffende geluidsbestand dubbelklikken.
Hierna krijg je het volgende scherm te zien:

Functie binnen VPBX om een spraakopname te uploaden

Druk op ‘Upload sound’, hierna krijg je het volgende scherm te zien:

VPBX scherm dat je ziet nadat je op upload sound klikt

Zoek het geluidsbestand en upload deze. Bevestig met ‘Ok’.

Wanneer de klant via een toestel van de klant een meldtekst wil inspreken, dien je naar ‘Services -> Custom Sounds’ te gaan.
Dubbelklik op het geluidsbestand welke opnieuw ingesproken dient te worden:

Opnamefunctie om een spraakopname op te nemen binnen VPBX

Klik op ‘Record’, het volgende scherm wordt getoond:

VPBX record stappen

Onze klant moet vanaf een toestel (welke is aangemeld op de PBX) bellen naar *77. 
Hierna volgt een pieptoon. Na de pieptoon kan de nieuwe meldtekst ingesproken worden.
Na het inspreken dient de klant af te sluiten met een hekje (als de hoorn op de haak wordt gelegd, hoor je dat in het geluidsbestand).
Als de klant *99 belt, wordt de nieuw ingesproken meldtekst afgespeeld.
Indien de tekst juist is, bevestig in bovenstaand venster met ‘OK’.

Dit is misschien ook wat voor jou!
Academy emoji
Bekijk alles in onze academy

In de IT Synergy Academy vind je de leukste blog artikelen, handigste handleidingen en toffe klantcases over onze diensten, Microsoft 365, VoIP telefonie en de laatste ICT trends. Allemaal gratis te bekijken of downloaden, wel zo handig!

Een versleutelde e-mail versturen via Microsoft Outlook
De Outlook agenda van iemand anders inzien
Laat hier je nummer achter
We bellen je zo snel mogelijk terug!
Laat een bericht achter!
We beantwoorden je vraag binnen 1 werkdag
Plan vrijblijvend een afspraak in
en kom in contact met Koen
Klantcase
Hoe HefGroep-KindeRdam
naar de cloud ging