Welkom bij IT Synergy: Het onboarding project

Picture of Jessy van Buren
Jessy van Buren

23 december 2021

Inhoudsopgave

Wanneer jullie overstappen naar IT Synergy, gaan we jouw ICT omgeving opnieuw inrichten. Voordat we onze reguliere support kunnen leveren, is het belangrijk dat we jullie werkomgeving overzetten naar onze IT Synergy-standaard. Hiervoor zal er intern een projectenteam opgestart worden, bestaande uit verschillende experts. Deze overgang noemen wij het onboarding project.

Ons onboarding project is opgedeeld in verschillende fases. Vaak merk jij hier als gebruiker bijna niks van, maar we vinden het toch belangrijk dat je weet wat wij op de achtergrond uitvoeren.

Zo ziet het onboarding traject eruit

Vergrootglas emoji

Inventariseren

Op dit moment maak je al gebruik van een ICT omgeving. Je hebt waarschijnlijk een laptop of PC. Er zijn printers op kantoor en je telefoon maakt verbinding met de bedrijfs-WiFi. Om een goede overdracht te realiseren, inventariseren wij eerst alle apparaten binnen de huidige ICT omgeving. Zo weten we precies met welke technieken en apparaten we rekening moeten houden tijdens het opstellen van ons plan van aanpak.

Pet emoji

Opstellen plan van aanpak

Het plan van aanpak (PVA) is als het ware de rode draad binnen het onboarding project. Dit PVA geeft het projectenteam sturing op werkzaamheden en deadlines en het geeft ook informatie die is voortgekomen uit de inventarisatie. Zo zijn alle betrokkenen op de hoogte van de laatste bevindingen.

NETWERK (+WIFI)
Binnen het plan van aanpak wordt er extra aandacht besteed om het netwerk (en de WiFi!) een goede basis te geven. Een strak ingericht netwerk maakt alle aankomende werkzaamheden namelijk een stuk makkelijker.

RISICOANALYSE
Ons PVA bevat een uitgebreide risicoanalyse. Denk hierbij aan verjaarde hardware zoals PC’s, maar ook aan zwakke security protocollen en niet geüpdatete software. We brengen de volledige omgeving in kaart en nemen dit mee in ons project.

Cloud emoji2

Voorbereiden migratie

Wanneer het volledige PVA is opgesteld en goedgekeurd door de verschillende stakeholders, is het tijd voor de uitvoering. Het overzetten van een gebruiker naar een andere omgeving noem je in ICT jargon 'migreren'. Voordat je dit kunt doen, is het zaak om de nieuwe omgeving volledig in te richten. De gebruiker komt dan als het ware in een warm bad terecht.

AANVRAGEN JUISTE NETWERK
Mocht het nodig zijn, dan zorgen wij voor de juiste netwerkverbinding binnen het pand. Denk hierbij aan het aanleggen van bijvoorbeeld glasvezel.

MICROSOFT 365 TENANT
We bouwen de Microsoft 365 tenant op. Dit is de ‘cloud omgeving’ van een bedrijf. Hier staan alle gebruikers geregistreerd, komen de mailboxen in te hangen en worden alle Microsoft 365 applicaties.

APPLICATIES EN ERP TESTEN
We testen alle applicaties en ERP-systemen die jij als gebruiker nodig hebt. Op deze manier zijn we er zeker van, dat wanneer we jou overzetten, alles vanaf moment één goed werkt.

SECURITY
We bereiden alle security maatregelen voor jullie omgeving zorgvuldig voor. Proactieve opsporing van bedreigingen, een streng update- en patchbeleid en een samenstelling van de juiste technieken zorgen ervoor dat ongewenste gasten ook écht buiten de de deur blijven.

Monteur emoji

Uitvoeren migratie

Het is tijd om jouw huidige omgeving te verplaatsen naar de nieuwe ICT omgeving. We zetten alles zorgvuldig voor je over, zoals bestanden, e-mails, contactgegevens en andere belangrijke zaken.

Checkmark emoji

Nazorg

Een migratie is in veel gevallen een groot en ingewikkeld traject. Om de onboarding goed af te sluiten, staat ons projectenteam paraat om kleine probleempjes goed af te wikkelen.

Schrijven emoji

Adoptie

Het kan zo zijn dat de nieuwe omgeving anders is dan wat je gewend bent. Je werkt nu in de cloud volgens Microsoft 365 en niet meer lokaal. Om jou als gebruiker thuis te laten voelen in de cloud, verzorgen wij verschillende adoptie trainingen. Zo leer jij de technieken om het meeste uit Microsoft 365 te halen.

Mevrouw achter computer emoji

Afronding en overdracht

Hèhè. De onboarding is afgerond. Het projectenteam draagt de omgeving over naar onze supportafdeling. Team support draagt nu de zorg voor een werkende en fijne ICT omgeving. Je kunt ze bereiken via 010 – 30 31 999, support@it-synergy.nl of via ons klantenportaal.

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, dan zij wij altijd bereikbaar om je probleem op te lossen of je vraag te beantwoorden!

Dit is misschien ook wat voor jou!
Academy emoji
Bekijk alles in onze academy

In de IT Synergy Academy vind je de leukste blog artikelen, handigste handleidingen en toffe klantcases over onze diensten, Microsoft 365, VoIP telefonie en de laatste ICT trends. Allemaal gratis te bekijken of downloaden, wel zo handig!

Microsoft Copilot in Excel
Microsoft Copilot in Word
Laat hier je nummer achter
We bellen je zo snel mogelijk terug!
Laat een bericht achter!
We beantwoorden je vraag binnen 1 werkdag
Plan vrijblijvend een afspraak in
en kom in contact met Koen
Klantcase
Hoe HefGroep-KindeRdam
naar de cloud ging