In de serie ‘Werken in de ICT’ lees je alles over hoe het er bij IT Synergy aan toe gaat. Van praktische zaken tot persoonlijke verhalen, je ontdekt alle ins & outs over werken bij een jong en groeiend ICT bedrijf.
In deze blog ontdek je hoe ICT’er Jasper is doorgegroeid op onze servicedesk. Hij werkt inmiddels 2 jaar bij IT Synergy en heeft de ambitie om nog veel meer stappen te zetten binnen het Support team. Benieuwd naar hoe hij zich tot nu toe heeft ontwikkeld? Lees dan gauw verder!
ICT studie systeembeheer & applicatie ontwikkeling
De IT carrière van Jasper begon op het ROC Da Vinci College. Hij volgde hier de MBO 3 opleiding ICT Systeembeheer en de MBO 4 opleiding Applicatie Ontwikkeling. Dit vormde de basis voor zijn start in de ICT. Tijdens zijn studies heeft Jasper verschillende stages gelopen. Hij heeft o.a. meegelopen op de ICT servicedesk en een stage applicatie ontwikkeling gedaan. Eén van zijn opdrachten hierbij was het ontwikkelen van een nieuw CMS systeem.
Na zijn studies is Jasper gestart als content medewerker. Hij creëerde marketing content en schreef HTML, JavaScript en CSS voor websites. Hij combineerde zijn creativiteit met zijn kennis van software talen en back-end systemen voor marketing opdrachten. Best wel even wat anders dan systeembeheer dus 😉
ICT problemen oplossen als Servicedesk Medewerker
Na zijn tijd als content medewerker, koos Jasper ervoor om de ICT richting op te gaan. Hij startte bij IT Synergy als Servicedesk Medewerker 1e lijn en loste de meest uiteenlopende problemen met enthousiasme telefonisch op. In deze functie leerde hij een hoop over verschillende zaken, van servers tot cloud vraagstukken en netwerk security.
Door zijn werkervaring en het behalen van de Microsoft 365 Fundamentals (MS-900) & Windows Client (MD-100) certificaten, groeide hij door als Servicedesk Engineer 2e lijn. In deze rol lost Jasper complexere ICT problemen op en ondersteunt hij zijn collega’s op de 1e lijn. Daarnaast controleert hij serverinstellingen en belangrijke back-ups op hun prestaties. Het leukste verschil met de 1e lijn vind Jasper dat hij in zijn rol op de 2e lijn organisatiebrede IT problemen oplost in plaats van losse gebruikersproblemen. Hij houdt zich graag bezig met het optimaliseren van de gehele ICT omgeving van klanten.
IT infrastructuren onderhouden als System Engineer
Naast zijn hoofdtaken als Servicedesk Enigneer 2e lijn, werkt Jasper nauw samen met onze System Engineers. Met elkaar werken ze aan het technisch onderhouden van ICT omgevingen van klanten en het monitoren hiervan o.b.v. onze standaarden. Jasper wil uiteindelijk doorgroeien als System Engineer binnen team Technical Alignment. Hier kan hij zich dan volledig focussen op het innoveren van IT infrastructuren en deze actief beheren. Hiervoor is hij op het moment bezig met het behalen van zijn ITIL V4 Foundation. Voor nog meer kennis over de cloud en cloud omgevingen, wil hij daarna zijn Microsoft Azure Fundamentals (AZ-900) certificering behalen.
- Microsoft 365 Fundamentals (MS-900)
- Windows Client (MD-100)
Groei in IT bij IT Synergy
Bij IT Synergy zorgen we dat jij de ruimte krijgt om persoonlijk en professioneel te groeien. We bieden je dan ook tijd en budget om opleidingen te volgen en certificaten te behalen. We hebben duidelijke groeipaden ontwikkeld, zodat jij altijd stappen kunt zetten wanneer je dit wilt. Zo groeien we met elkaar door, bij en met IT Synergy 🔥
De ICT carrière van Jasper
In het overzicht hieronder zie je het groeipad van Jasper bij IT Synergy. Hij is op het moment Servicedesk Engineer 2e lijn en heeft de ambitie om door te groeien als System Engineer. Benieuwd naar alle ICT ontwikkelpaden? Die staan hieronder in de illustratie!
Jasper: “Het leukste aan werken bij IT Synergy vind ik de relaxte sfeer en dat er ruimte is om stappen te kunnen zetten. Daarnaast is er veel in-house expertise, dus ik kan iedere dag enorm veel leren van de mensen om me heen”.
Groeipad van Jasper
Groeipad alle IT functies