IT staat voor informatietechnologie en dit heeft alles te maken met hardware, software, randapparatuur en netwerken. Het belang van IT is voor ieder bedrijf in de loop der jaren enorm toegenomen. Een goed IT beheer is daarom erg belangrijk. Als je jouw beheer altijd intern hebt gehouden, kan de keuze lastig zijn om dit uit te besteden. Toch zijn er genoeg redenen waarom je het IT-beheer zou uitbesteden. Deze 10 redenen hebben wij hieronder voor jou op een rijtje gezet.
Focus op je bedrijf
Jij wilt je als ondernemer natuurlijk concentreren op je eigen core business. Door je IT uit te besteden, is dit niet alleen voor jou, maar ook voor al je medewerkers mogelijk! Geen zorgen op het gebied van IT, minder stress en dus meer tijd om je te focussen op de kernactiviteiten binnen jouw bedrijf. Hoe fijn is dat?
Gebrek aan (interne) kennis
Voor kleinere organisaties is het vaak niet haalbaar om een volwaardige IT-beheerder in dienst te nemen. Zo kan zelfs een kleine storing al vervelende gevolgen hebben. Door het IT-beheer extern te regelen staan de echte experts in dit vakgebied direct klaar om jouw problemen te voorkomen of te verhelpen.
Verhoog de productiviteit van je werknemers
Medewerkers van bedrijven die hun IT-beheer intern hebben, zijn veel tijd kwijt in het oplossen van kleine IT-problemen. Hierdoor kunnen medewerkers zich niet focussen op hun eigen werkzaamheden. Door IT-beheer uit te besteden, kan je direct contact opnemen bij de support desk. Minder tijdverlies bij storingen en snellere oplossingen. Met als resultaat; verhoogde productiviteit van jouw medewerkers!
Toegang tot extra diensten
Goede IT-beheerders hebben kennis en ervaring op het gebied van het speelveld van IT. Als jij jouw IT uitbesteedt, schakel je experts gemakkelijk in voor oplossingen of om je advies te geven over aanvullende diensten.
Altijd voorop lopen met de nieuwste technologie
De ontwikkelingen in IT landschap gaan razendsnel. Grote partijen zoals Microsoft en Google ontwikkelen aan de lopende band nieuwe producten en diensten. IT-dienstverleners verdiepen zich in alle nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en zijn zo helemaal up-to-date over alle nieuwe producten en diensten. Zo kunnen zij jou op de beste manier adviseren wat het beste bij je bedrijf past.
Het vroegtijdig signaleren van problemen
Vaak worden problemen pas opgemerkt wanneer je daadwerkelijk hinder ondervindt. In dat geval ben je eigenlijk al te laat. Dit kan voorkomen worden door je IT uit te besteden. Door continu te monitoren, worden problemen vroegtijdig gesignaleerd en opgelost.
24/7 support en ondersteuning in noodgevallen
Je wilt natuurlijk dat jouw mailplatform of telefooncentrale altijd goed functioneert. Het is van belang dat een storing direct wordt opgelost als deze optreedt. Doordat je 24/7 gebruik kunt maken van een support afdeling is er altijd IT-dienstverlening die jou uit de brand helpt.
Bespaar kosten door efficiëntie
Doordat problemen vroegtijdig gesignaleerd worden en er direct de juiste IT-medewerker met de benodigde kennis komt, bespaar je als bedrijf een hoop kosten. Je kunt zelf een fulltime ICT’er aannemen, maar als je dit uitbesteedt maak je alleen gebruik van de servicedesk die beschikbaar is
op momenten dat het echt nodig is.
Aanvulling op jullie interne kennis
Wij zien dat bedrijven soms een ICT-afdeling hebben met één of meerdere medewerkers, maar ons toch inzetten als verlengstuk van hun eigen afdeling. De medewerkers hebben vaak veel specialismen op een bepaald gebied, zoals applicatie, maar op andere gebieden ontbreekt die kennis. Juist daarom is het een voordeel om IT-beheer (gedeeltelijk) uit te besteden om zo een oplossing te hebben voor elk vraagstuk op het gebied van IT.
Goede IT-specialisten vinden kan lastig zijn
Zonder technische achtergrond is het lastig om in te schatten wat een goede IT-specialist in huis moet hebben. Daarnaast kost het zoeken veel tijd. Maak zorgeloos gebruik van gekwalificeerde IT experts wanneer je jouw IT beheer uitbesteedt!
Veelgestelde vragen
Je kan ervoor kiezen om bijvoorbeeld je volledige ICT-omgeving uit te besteden. Maar daarnaast zien wij ook dat bedrijven IT-Synergy inzetten als verlengstuk van hun eigen ICT-afdeling en alleen een aantal onderdelen uitbesteden. Onze experts denken graag mee over wat het beste aansluit bij jouw bedrijf.
Als je IT uitbesteedt aan een IT bedrijf weet je waar je aan toe bent. Bij IT-Synergy knippen wij de kosten op in vaste overzichtelijke bedragen die per gebruiker, per maand worden afgerekend. Je kan jouw business makkelijk opschalen en eventueel afschalen. Zo kom je niet voor onverwachte kosten te staan. Daarnaast kun je 24/7 gebruik maken van onze support en ondersteuning.
De supportdesk van it bedrijven is zo ingericht dat er verschillende afdelingen zijn die jouw support vraag oplossen. Zo is er een telefonie-afdeling, een IT-afdeling en een afdeling die hele complexe IT-vraagstukken oplost. Het team bestaat uit medewerkers die dol zijn op computers, servers en de techniek die hierbij komt kijken. Zij zijn ontzettend specialistisch en bijten zich vast in jouw IT-problemen om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen.