10.000 m2 naar de cloud

Sinds 2023 ondersteunen wij Kavo Parts met hun ICT-omgeving. Efficiënter kunnen werken is noodzakelijk voor Kavo Parts, want ze groeien alsmaar door. Daarom hebben wij de migratie naar onze online werkplek verzorgd voor Kavo Parts. Lees er meer over in deze klantcase.

Vul hier je gegevens in

En ontvang de klantcase in een handige PDF

Over Kavo Parts

Kavo Parts handelt al ruim 35 jaar wereldwijd in auto-onderdelen. Ze zijn gespecialiseerd in onderdelen voor Aziatische auto’s. Het magazijn is maar liefst 10.000 m2 groot en het bedrijf bestaat uit 50 actieve IT-gebruikers. IT Synergy beheert als ICT-partner het volledige netwerk en alle online werkplekken van de medewerkers van Kavo Parts 

User hand opsteken emoji
1.268 FTE
Overhemd emoji
Fabricering
Partypopper emoji
Klant sinds 2020
Raket emoji
Project van 1 maand
Wat we doen

“Op de geplande verhuisdatum is Kavo Parts fysiek over naar de nieuwe locatie. Het magazijn is dan technisch functioneel zodat er geen extra downtime ontstaat op de core business.”

Twee maanden na het starten van het partnership tussen Kavoparts en IT Synergy stond er een grote verhuizing gepland voor Kavo Parts. Het oude kantoor en magazijn werd ingeruild voor een magazijn van 10.000m2 met bijbehorende werkruimtes gevestigd in Apeldoorn. 

De ICT uitdaging

“We stapten in op een project dat al voor 80% onderweg was. Voor ons dus de noodzaak om snel de scope duidelijk te krijgen.”

De verschillende stakeholders waren al maanden bezig met het treffen van de juiste voorbereiding, maar helaas verliep dit op technisch gebied nog niet geheel op rolletjes. IT Synergy herkende op het moment van aanhaken direct een aantal risico’s: 
 
1) Door uitvallen van de IT-manager van Kavo Parts was er geen centraal contactpersoon voor het project 

2) De verschillende stakeholders communiceerden niet goed met elkaar 

3) Het project liep achter op de planning 

De oplossing

Naast het elimineren van de risico’s heeft IT Synergy ook het volledige netwerk (WiFI, Access points, Patchkasten enz.) opgebouwd.

Met flink wat druk op de ketel gingen we direct aan de slag. Om de eerdergenoemde risico’s te minimaliseren heeft IT Synergy de volgende acties ondernomen: 

1) Projectmanagement  
Wij hebben het technische projectmanagement overgenomen van Kavo Parts. 

2) Meetingritmes 
We hebben een tweewekelijks meetingritme geïmplementeerd onder de zes externe stakeholders. 

3) Plan van aanpak  
We hebben een technisch plan van aanpak opgesteld met bijbehorende netwerktekeningen.

Meer weten?
We vertellen je graag meer!
Resultaat

Kavo Parts (magazijn én kantoor) geniet nu van een goed, snel en stabiel netwerk. De verbeteringen waren direct voelbaar voor de medewerkers.  

Door de inspanningen van het gehele projectenteam is Kavo Parts op de afgesproken datum verhuisd naar een mooier en groter pand en is de impact minimaal gebleven. 

Tijdens de oplevering bleek dat het industriële POF-netwerk (van levensbelang voor Kavo Parts) geen verbinding kon maken met het internet. Het gevolg van een niet-functioneel POF-netwerk zou desastreus zijn. Het versturen van orders is dan namelijk onmogelijk.  

Om dit probleem in de kiem te smoren heeft IT Synergy alle belanghebbende bij elkaar op locatie verzameld voor een uitgebreide testdag. Na een zorgvuldige analyse bleek een foute routering in de patchkast van het POF-netwerk de letterlijke kink in de kabel te zijn. Dit is ter plaatse opgelost door IT Synergy en een vertegenwoordiger van het POF-netwerk. 

Download de klantcase als PDF en ontvang 'm direct in je mailbox
Dit is de online werkplek van Kavo Parts
Feest emoji

Support (onsite en offsite), beheer, strategie en consultancy

Tandwiel emoji

Microsoft 365, devices en cloud & Infra

Beveiliging emoji

24/7 monitoring, endpoint protectie en wachtwoord policy's

Laat hier je nummer achter
We bellen je zo snel mogelijk terug!
Laat een bericht achter!
We beantwoorden je vraag binnen 1 werkdag
Plan vrijblijvend een afspraak in
en kom in contact met Koen